Samen Apeldoorn Mooier Maken

Elke gemeente is zo sterk als haar actieve inwoners. Daarom heeft GB Apeldoorn een unieke structuur ontwikkeld die inwoners van onze gemeente alle ruimte geeft om mee te denken én beslissen over kleine en grote onderwerpen.

GB ParticipatiePool

Wij hebben hiervoor de GB ParticipatiePool opgezet. Iedere inwoner van de gemeente Apeldoorn kan zich gratis aanmelden. Je hoeft geen lid te zijn van GB Apeldoorn! Maar dat mag natuurlijk wel.

Bij je registratie voor de GB ParticipatiePool (zie formulier onderaan deze pagina) geef je aan hoe jij een bijdrage wilt leveren aan een mooier Apeldoorn. Dan kan met je praktijkervaring of je theoretische kennis. Bijvoorbeeld vanuit je werk, je opleiding, een hobby of een dorps/wijkbelang dat je hebt. Omdat je vrijwilliger bent bepaal je zelf wanneer en waar je tijd aan wilt besteden. Geen vaste verplichtingen dus.

GB Domeinen

Om alles goed te organiseren hebben we binnen het participatiemodel een aantal domeinen opgezet. Dat zijn: Wonen, Welzijn, Financiën, Zorg, Politiek en Bedrijven. Elk domein wordt beheerd door een domeincoördinator. Daarnaast is in elk domein ook een bestuurslid van onze partij en een van onze fractieleden vertegenwoordigd.

De domeinen werken als een soort 'buurthuizen' waar inwoners, politiek en bestuur samenkomen. Zo houden we de lijnen kort en kunnen snel inspelen op actuele ontwikkelingen.

De domeinen zijn zo ingericht dat ze ook aansluiten bij de ambtelijke organisatie van de gemeente, zodat we ook daar snel kunnen schakelen.

Nieuwsbrief

Zodra je in de ParticipatiePool zit ontvang je automatisch onze speciale nieuwsbrief. Hierin houden we je op de hoogte van belangrijke dossiers en ontwikkelingen in de gemeente. Zit daar een onderwerp bij dat je interesseert en waar je aan bij wilt dragen, of wil je zelf een onderwerp op de politieke agenda krijgen, dan neem je contact op met een van de coördinatoren. Samen bepalen jullie de verdere inzet.

Marketing & Communicatie

Marketing en communicatie heeft een centrale plek bij GB om alles en iedereen goed met elkaar te verbinden. Deze afdeling is ook de spin in het web bij het maken van folders, persberichten, organiseren van evenementen, enzovoort. Ook beheert zij de socialmedia-kanalen en deze website. Wil je een actie organiseren, dan zorgt deze afdeling voor de realisatie. Je vraagt je activiteit aan via een domeincoördinator.

Schema

Bovenstaande informatie hebben we hieronder samengebracht in één plaatje. In de gouden balk vind je onze belangrijkste principes. Die zijn gebaseerd op ons tienpuntenplan. Alles wat we doen, moet hieraan voldoen.

Ben je ook enthousiast geworden over deze unieke aanpak? En wil je samen met ons Apeldoorn echt mooier maken voor iedereen? Meld je dan nu hier aan bij onze GB ParticipatiePool.

GB APELDOORN
Jouw dorp. Jouw stad. Jouw welzijn

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.